CIRIUS Vipava je v septembru 2022 zaključil izvajanje projekta Program dodatnega usposabljanja, ki sta ga financirala Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, in Evropska Unija iz Evropskega socialnega sklada. Naše delo bogatijo mnogi uspehi, ki so jih dosegli učenci skozi čas izvajanja. O njih si lahko preberete na spletni strani https://pdu.cirius-vipava.si/.

Ob zaključku projekta sta bili izdani dve pomembni knjigi, na kateri smo še posebej ponosni.

Najprej bi predstavili knjigo naše učenke Klaudije Gavrilove z naslovom Jaz, KlaudijaUčenka v svoji izpovedi pripoveduje o sprejemanju same sebe, kako se sooča z različnimi izzivi. Sebi in drugim želi pokazati, kaj vse zmore, kaj vse je že dosegla. Želimo si, da pri osebah s posebnimi potrebami vidimo njihove uspehe, močna področja, dosežke. Dajemo jim priložnosti, da se izrazijo, da so lahko uspešni. Avtobiografija Jaz, Klaudija je ena od teh priložnosti. Klaudiji iskreno čestitamo za njen uspeh, se veselimo z njo in smo ponosni nanjo. 

Ob zaključku je bil izdan tudi priročnik Projekt Program dodatnega usposabljanjaV njem so opisane dejavnosti od začetka projekta v letu 2017 do njegovega zaključka. 

Priročnik je razdeljen na štiri vsebinske sklope:
V prvem delu so zapisane splošne informacije o projektu.
V drugem delu so predstavljene aktivnosti, ki so jih v okviru modulov izvajale vzgojno-izobraževalne ustanove in nevladna organizacija. Svoje prispevke so tako pripravili vsi konzorcijski partnerji: CIRIUS Vipava, OŠ Dragotina Ketteja Novo mesto, OŠ Milke Šobar – Nataše Črnomelj, OŠ Stanka Vraza Ormož in Združenje bodi ZDRAV. 
V tretjem delu si lahko preberete analizo projekta PDU, ki jo je pripravila zunanja evalvatorka, doc. dr. Erna Žgur.
V zadnjem delu priročnika najdete priloge in v njih predloge, ki lahko pomagajo pri nadaljevanju ciljev
projekta in vzpostavljanju oblik zaposlitev, ki osebam s posebnimi potrebami nudijo nekaj več.

Te predloge smo vzeli zares in jih skušamo udejanjiti. 

Vemo, da bo v okviru našega rednega dela nadaljevanje dejavnosti projekta nekoliko težje izvajati.

Prepričani pa smo v naslednje besede: Kjer je volja, tam so poti. In mi hodimo po njih in iščemo nove priložnosti za naše učence.

Adrijana Lampe Mikuž